2012. április 9., hétfő

Húsvét





Képek a húsvéti asztalról:)
A hagyományoknak megfelelően került rá főtt, házilag füstölt sonka, a sonka levében főtt tojással. A füstölt sonkát nyersen, vékonyra szeletelve is nagyon szeretjük, így ez sem maradhat el. Ott a helye az asztalon, a foszlós édes kalács társaságában.

Frissen szedett zöldhagyma a kertből, ropogósan zsenge, egyszerűen imádjuk. A saláta és a retek a piacról került ide, friss tavaszi ízek, nagyon vártuk már. Sonkához természetesen kötelező  a torma, ami nálunk mártás formájában készül. Én magam reszeltem, de sikerült kivédenem a könnyezést, sírást. Amint lereszeltem egy evőkanálnyit, azonnal elkevertem a majonézes tejfölös szósszal, így nem volt ideje a tormagőznek eljutni a szememig.

Korábban írtam, hogy a zserbó nálunk tipikusan húsvéti sütemény, máskor nem is készül, ez most is így volt. Mákos zserbónak tavaly nagy sikere volt, ezért ebben az évben sem maradhat el. Hogy azért legyen valami habos-babos is, férjem nagy kedvence a gesztenyés tejszínes kocka is  asztalra kerül.

Ebben az évben is  sütöttem sós süteményt, sajtos rúd, valamint  sajtos roló formájában. Mindkettő ugyanabból a tésztából készült, amit összegyúrás után  hűtőben tartok akár 2-3 napig, és frissen  sütöm ki, amikor enni szeretnénk, vagy vendégeimet várom. A sajtos rúdhoz kinyújtom a tésztát kb. 3 mm vastagra. Megkenem felvert egész tojással, jól megszórom reszelt sajttal, majd késsel 2 cm széles, 6-8 cm hosszú csíkokra vágom, kicsit pihentetem a tepsin, majd 190 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütöm.





Minden Kedves Olvasómnak Áldott Ünnepet Kívánok a nap további részére!

Húsvéti kalács


 

Húsvéti reggeli-tormamártás


 









 

Annyiban tértem el a fenti recepttől, hogy 3x6 db-ra vágtam a tetejére kerülő lapot, így nagyobb kockák lettek. Ráadásul egy kicsivel több tejszín is került bele, bár az eredeti sem kevés. Kalóriabomba:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése