2012. június 29., péntek

Cukkinilepény

Újra itt van a cukkini szezon. Akár minden nap készíthetnék cukkinis ételt, olyan sok terem. De hát annyi más finom dolog nő még a kertben:) Azért gyakran kerül a tányérunkba, hiszen ilyenkor frissen a legjobb és rengeteg módon lehet készíteni.  Férjemnek egyelőre csak a rántott  és a rakott változat az elfogadott. Ennek ellenére  próbálok új ételeket találni, kitalálni cukkiniből. Most főtt burgonyát adtam hozzá, mert az számomra mindig nyerő és egy finom krumplis pogácsa/lepény lett így végül cukkinivel dúsítva.


11 dkg főtt  burgonya
30 dkg cukkini
1 kk só
1 ek tej-föl
2  ek liszt
2 gerezd fokhagyma


A főtt burgonyát még melegen áttörtem, majd hűlni hagytam. Közben a cukkinit káposztareszelőn legyalultam, sóztam és kicsit állni hagytam. Jó erősen kinyomkodtam belőle a vizet. Hozzáadtam az áttört burgonyát, a reszelt fokhagymát, lisztet, és a tej-fölt. Lapos lepényeket formáztam 6 db-t és kerámia serpenyőben kevés olajon megsütöttem.
Nagyon finom önmagában is, esetleg tejföllel locsolva, reszelt sajttal megszórva.
 Én most  zöldbabfőzelék  feltétként fogyasztottam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése