2012. október 15., hétfő

Karfiolleves

  
Ez is egy olyan leves, ami ahány ház annyi módon készül. Láttam "átlátszó", pirospaprikás, fehéren tejfölös változatot. Kóstolni csak a pirospaprikásat volt szerencsém. Szerintem ízletes valamennyi, legalábbis számomra, mivel a karfiol ízét eleve kedvelem. Én tejfölösen készítem, pirospaprikás könnyű rántással. Így a leves kellemesen savanykás ízű lesz, anélkül hogy ecet kerülne bele, mert egyébként ilyen készítési módot is ismerek. Nagyon hamar elkészíthető, finom leveske.


60 dkg karfiol
1,5 l víz
2 tk só
1,5 tk pirospaprika
2 ek olaj
2 ek liszt
1 fej vöröshagyma
1 db kicsi paradicsom
1 db paprika
2 dl tejföl


A rózsákra szedett karfiolt a hagymával, paprikával, paradicsommal a vízben főzni kezdtem.  Lassú tűzön forrt 20 percig.   Közben 3 merőkanálnyit lét  kiszedtem a rántáshoz. Az olajon világos színűre pirítottam a lisztet, hozzáadtam a pirospaprikát, és a lehűtött, korábban kimert levet.  Simára kevertem, és  a forrásban levő leveshez adtam.  Pár perc után a gázt elzártam.  Egy tálkába tettem a tejfölt, 2 merőkanálnyi levest mertem rá.  Csomómentesre elkevertem, és visszaöntöttem a fazékba. Karfiolleves elkészült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése