2012. november 11., vasárnap

Sült libamell



Számomra fontosak a hagyományok.  Ezért a mai nap - lévén Márton napja - a libáról szólt a konyhámban. A vendéglátó helyek is alaposan felkészültek   Lépten nyomon libaeseményekről olvashatunk, programokkal színesítve.Nyilván sokan megfordulnak ezeken a helyeken, s ha szerencséjük van, még jókat is esznek.
Én az itthoni libaprogramot választottam.Piacon vásároltam libamellet, lilakáposztát.  Készült még vajas-tejes burgonyapüré. Egy üveg idei rosé is bekerült a hűtőbe, hiszen a libát újborral illik leöblíteni.  Minden adott tehát a mai libaebédhez  itthon:)


1 db libamell - 78 dkg
6 gerezd fokhagyma

1 db lime leve

1 kg burgonya
1 ek só
15 dkg vaj
2,5 dl házi tej

80 dkg lila káposzta
4 ek szőlőmag olaj
1 ek só
2 ek sherry wcwt
3 ek cukor
1 kk őrölt kömény

A libamellet megsóztam. A húsba  fokhagyma darabokat tűzdeltem. A sütőt 220 fokra előmelegítettem. Sütőpapírral bélelt edénybe tettem a libahúst bőrével felfelé. 15 perc után kivettem, és megfordítottam, a húsos részt meglocsoltam egy lime levével. Így sütöttem tovább, de a hőfokot 120 fokra visszavettem. 1 óra 20 perc után ismét megfordítottam a húst, és bőrrel felfelé sütöttem még 1 óra 20 percig, a hőfokot 110 fokra állítva.
A burgonyát kockára vágtam. Annyi vízben amennyi ellepi, 1 ek só hozzáadásával puhára főztem. Leszűrtem a vizet. Hozzáadtam a vajat, és burgonyanyomóval összetörtem. A forró tejjel elkevertem.
A lila káposztát  4 evőkanál szőlőmag olajon elkezdtem párolni. Ment még bele 1 csapott ek só, 2 ek sherry ecet, 3 ek cukor, 1 kk őrölt kömény. Időnként megkeverve, takaréklángon 1 óra 10 alatt lefedve puhára pároltam.
A libamellet felszeleteltem, és a burgonyapürével, és párolt káposztával tálaltam. Jéghideg  2012- es szekszárdi Pinot Noir Rose bort ittunk mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése